Jitka S. Staňková: D800 míří více do oblasti videa

Náš dnešní rozhovor je s Paní Jitkou Spoustovou-Staňkovou, marketing manažer u společnosti Nikon – jednoho z hlavních hráčů na poli moderní fotografické techniky. Naše povídání se točilo jak kolem novinek ze žluté stáje, tak i lehce „filozofických“ témat typu: jaké je vlastně poslání a celkový stav naší současné fotografie…

Jitka Spoustová-Staňková, marketing manager NIKON ČR

 

Dobrý den, Jitko. Jak jste na tom vy a fotografie? Věnujete se jí také soukromě?

Jestliže je člověk obklopen lidmi, kteří fotí a fotí dobře, tak se do fotografování příliš nehrne a nechá to na těch, kteří to umí. Navíc já nejsem pohotový fotograf, já se vždycky nejprve kochám a pak mě napadne, že by se ta nádhera dala vyfotit a ona už je často pryč.

Jaký vypadá Váš běžný pracovní den?

Popisovat moji práci by nebylo zajímavé, přestože mě moc baví a jsem za ni vděčná. Každý den se skládá z mnoha detailů, které získají na zajímavosti, až když se spojí v jeden celek a dostaví se ten správný efekt – vydaří se tisková konference, v médiích se hezky píše o produktech Nikon, úspěšně se završí soutěž a vzejdou z ní nádherné fotografie

Vnímáte fotografii jako nedílnou součást dnešní komunikace nebo jako něco víc?

To se přeci vůbec nevylučuje. Fotografie je nedílnou součástí dnešní komunikace, ale zároveň sděluje něco víc. Provází nás na každém kroku. Fotí lidé bez rozdílu věku. Fotografií si sdělují, co se jim přihodilo, kde se nacházejí, sdělují si své emoce. Rychlým, jednoduchým způsobem, kdy není třeba slov. A pak jsou tady fotografie umělecké, které můžeme obdivovat na výstavách, hledat v nich emoce, inspiraci. Fotografie je dnes tak dostupná, že se pro nás stala každodenní součástí. Možná to vnímám trochu jinak, díky tomu, že jsem fotoaparáty a fotografiemi dnes a denně obklopena.

O jaký typ fotoaparátů je obecně nejvíce zájem

Největší zájem je pochopitelně o jednoduché a levné kompaktní fotoaparáty. Vůbec nejprodávanějším fotoaparátem na českém trhu byl v prvním čtvrtletí roku 2013 Coolpix L25. V první desítce nejprodávanějších fotoaparátů v tomto období bychom našli také Coolpix S3300 a S2600, ze zrcadlovek to pak byly modely zrcadlovek pro začínající fotografy D3100 a D5100. Toto jsou informace získané z průzkumu Gfk.

Jak si vedou nové DSLR s “full-frame” (FX) snímačem (Nikon D600)?

Samozřejmě velmi dobře, stejně jako všechny ostatní produkty Nikon. Za první čtyři měsíce roku 2013 jsme prodali cca 300 kusů fotoaparátů D600 a D800. Za uvedené období je Nikon jedničkou v prodeji DSLR na českém i slovenském trhu s podílem více jak 60% (v kusech). Cena fotoaparátu D600 s objektivem AF-S 24-85 mm se snížila na hodnotu 54 990 Kč, čímž jsme tuto kategorii fotoaparátů špičkové obrazové kvality přiblížili široké veřejnosti.

Jaké objektivy jsou momentálně nejpopulárnější?

Mezi nejprodávanější patří objektivy s pevným ohniskem AF-S Nikkor 35 mm f/1,8, AF-S Nikkor 50mm f/1,8 a AF-S Nikkor 50 mm f/1,4. Jedná se o objektivy se špičkovou kresbou za velice přijatelnou cenu. Hned za nimi je profesionální objektiv AF-S 24-70mm f/2,8.

Aktuální novinky ze Žluté stáje?

V červnu jsme spustili nové webové stránky. Jejich vzhled odráží moderní trendy v internetové prezentaci. Jsou vizuálně orientované na kampaň JSEM Nikon. Informace o výrobcích jsou snadno dostupné prostřednictvím intuitivního ovládání pomocí jednoduchých nástrojů. Produkty lze mezi sebou porovnávat a třídit. U každého produktu najdeme příkladové fotografie nebo výukové video s českými titulky, které uživatele naučí ovládat jejich fotoaparát.

Nikon je znám tím, že podporuje zajímavé akce, události nebo mladé nadějné fotografy. Na čem / nebo s kým nyní spolupracujete?

S nástupem D800 se Nikon začal více zaměřovat na video, na oblast, ve které dosud není pevně usazený. V nedávné době jsme uzavřeli dohodu o spolupráci na celovečerním filmu Pojedeme k moři, který bude jako svoji prvotinu režírovat herec Jiří Mádl. Film by se měl natáčet s digitálními zrcadlovkami Nikon. Fotoaparát Nikon také hraje významnou roli v ději filmu.

ČR byla vždy víceméně vnímána západními společnostmi jako “východní blok” a od toho se odvíjel I celosvětový “pořadník” ohledně distribuce novinek… Jaká je situace dnes?

Trh v Evropě se nedělí na „východní a západní blok“ a ani jedna strana není upřednostňována. Spíše záleží na velikosti daného trhu. Takže je vcelku pochopitelné, že tam, kde je potenciál velký, tam putuje větší množství zboží. My to někdy zaznamenáme v začátcích prodeje, kdy bychom prodali větší množství daného produktu, než kolik ho v prvních dodávkách dostaneme. Ale to je naprosto přirozené chování a není v tom žádná diskriminace.

 

Děkuji za rozhovor
Martin Hájek

Rozhovor vyšel v tištěné verzi v odborném polygrafickém 14-deníku:
Noviny pro grafický průmysl (NGP)
Vydavatel: GRAFIE CZ

Ohodnoťte článek

O Haymar

Fotograf, novinář, muzikant, lektor, psavec a kreativec všeho druhu. Entita mnoha profesí, tak trochu workoholik s velkou dávkou nadšení a minimem talentu (což se ale naučil za ta léta dobře maskovat). Filmový nadšenec a rocker tělem i duší. Milující manžel a otec dvou dětí. web: martinhajek.net
Bookmark the permalink.

Komentujte

avatar

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

  Subscribe  
Upozornit na