Trendy ve světě tisku – Reklama Polygraf 2014

Ve dnech 13. – 15. 5. 2014 proběhl další veletrh Reklama-Polygraf aneb vše co se aktuálně děje ve světě tisku, polygrafie, grafiky, signmakingu a marketingu. Letošní ročník se konal (stejně jako ten předešlý) v prostorách PVA EXPO Praha Letňany. R&P se letos uskutečnila ve třech výstavních halách, kde jste měli jedinečnou možnost, vidět na jednom místě 200 vystavovatelů. Letošní ročník nebyl jiný v tom smyslu, že se snažil zmapovat situaci (nejen) na našem trhu. Ovšem na straně druhé nabídl tak trochu netradiční pohled. Zkrátka svět se mění a s ním se mění nejen služby ale také celkový pohled…

Novinky na R&P 2014

Velký stánek Konicy Minolty (bráno od zadní části výstavní haly) představil špičkové modely – produkční stroj bizhub PRESS C1100/1085 a zařízení pro velkoplošné tisky KIP C7800. Velice podobná alternativa byla k vidění též u konkurenčního Xeroxu, jenž hodlá trh pokořit produkčním iGenem 150 Press a velkoformátovým řešením IJP2000. Zajímavé modely jste mohli spatřit též u Epsonu, který prezentoval hned několik (svým způsobem revolučních) řešení řady SureColor: SC-F7100/6000, SC-S70610 a modely řady SureLab D700. 

Na stánku české společnosti HSW Signall dominovaly nové generace latexových tiskáren HP Latex 360. Daná modelová řada přináší mnohá vylepšení, která byla využita u průmyslového modelu HP Latex 3000. Celá expozice byla zaměřena na ukázky aplikací tisků z latexových tiskáren. Mezi další novinky patřil například Spandex, který uvedl světovou premiéru nového způsobu tisku s 3D efektem Moiré a unikátní aplikaci pro inteligentní telefony ColoReal.

Spolčenost Ricoh ve spolupráci s Impromatem představil očekávanou lahůdku – výkonný tiskový stroj Vortex TM 4200. Mezi další vystavovatele a jedničky ve svém oboru patřily společnosti: DataLine Technology, Fujifilm, Canon a celá řada dalších.

Aplikace pro smartphony

Na podzim 2013 měla premiéru mobilní aplikace pro výstaviště PVA EXPO PRAHA. Aktuálně si ji stáhlo téměř 3000 uživatelů. Šikovnou pomůcku pro chytré telefony a tablety tak mohli používat návštěvníci letošního veletrhu R&P 2014. Aplikace zájemcům pomohla v orientaci celého veletrhu, díky niž měli možnost získar seznam vystavovatelů, kontakty či základní plán a podrobné mapky expozic. Bezplatná mobilní aplikace PVA EXPO PRAHA na: http://www.pva.cz/mobil

Doprovodné programy

A co by to bylo za veletr bez doprovodných programů? Hned první den veletrhu proběhl nabitý blok přednášek, které se zabývaly tématy jako: Současná reklama očima české veřejnosti i odborníků, Emoce v marketingu aneb jak oslovit zákazníka, spojení sociálních sítí a digital signage. Nechyběly ani stále populární soutěže – Marketér roku, Kalendář roku, Duhový paprsek a Hvězda 3D reklamy. Druhý den veletrhu se nesl v duchu odborné konference na téma Nepodceňujme přidanou hodnotu v tiskových službách, kterou organizovala Společnost tisku a Svaz polygrafických podnikatelů.

Speciální host Sven Ekstrøm přednášel o důležitosti namingu pro logo, kde jste se mohli dozvědět, kdy je vhodný okamžik začít tvořit logo s designérem a kdy to celé raději rovnou zabalit. 

Shrnutí

Zatímco letošní ročník se nesl především ve znamení novinek a zatím stále relativně mladých techologií (UV tisk, 3D tisk), letošní ročník se zaměřil hlavně na zákazníka jako takového a ekonomickou stránku v oblasti tisku obecně. Což je zcela logický krok, reflektující současnou situaci na trh. Času máme čím dál méně a díky novým technologiím jsme více a více “zmlsaní” neustále rostoucí kvalitou. Zákazníci si tak žádají větší kvalitu v co nejkratším možném čase a poskytovatelé tisku se jim v tomto směru snaží vyhovět. Patrný je také trend příklonu stále častěji k inkoustovým technologiím, které postupně více a více nahrazují konvenční metody digitálního tisku. Důvody jsou (již výše zmíněný) požadavek stále vyšší (foto)kvality, flexibilita – potisk široké škály médií, a též fakt že inkoustové technologie jsou jak relativně dobře dostupné, tak stabilní a snadno ovladatelné (správa barev, řízení tisku atd).

Trocha čísel na závěr:

  • Celkový počet návštěvníků: 8 212
  • Z toho zahraničních: 1 238
  • Celkový počet vystavovatelů: 236
  • Z toho zahraničních: 23
  • Celková hrubá výstavní plocha: 11 200 m2

 

Trendy ve světě tisku – Reklama Polygraf 2014
Ohodnoťte článek

O HiMar

Fotograf, novinář, muzikant, lektor, psavec a kreativec všeho druhu. Entita mnoha profesí, tak trochu workoholik s velkou dávkou nadšení a minimem talentu (což se ale naučil za ta léta dobře maskovat). Filmový nadšenec a rocker tělem i duší. Milující manžel a otec dvou dětí. www.martinhajek.net www.acefoto.eu
Bookmark the permalink.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *