Výrobci (nejen) z foto branže na nás chrlí dnes a denně ohromné množství zbytečností a balastu. Spousta redakcí se těmto firmám a jejich PR agenturám snaží “zavděčit” a zároveň naplnit svou “týdenní kvótu” článků (na tom není nic špatného, je to jejich práce). Proto se zabývají (musejí) recenzemi, představeními, přejímáním tiskových zpráv… produktů, které jsou jeden jako druhý, nikoho příliš nezajímají a zbytečně si ukrajují mnohem více prostoru, než by si zasloužily. S příslušenstvím a různými vychytávkami je to sice trochu lepší ale ne o moc. Náš internetový svět je vůbec zahlcen nehorázným množstvím odpadu, literárního “hnoje” a odborných webů, z nichž některé jsou dobré, jiné lepší (těch je jako šafránu), ovšem ty ostatní jsou ryze komerční (nic proti tomu), tendenční či prostě jen neodborné až diletantní.
Fotofokus jde jinou cestou, chce (a bude) se věnovat zajímavým produktům (objektivy, DSLR, příslušenství, ateliérová a profi foto technika), zajímavým službám (foto, tisk, adjustáže, poradna), inovativním technologiím… prostě tématům, která jsou zajímavá, ale přesto se jim nedostává prostoru, který by si zasloužily. Na Fotofokusu se vždycky najde místo a čas pro cokoli dobrého, leč neprávem opomíjeného.
Prvotním impulzem pro vznik projektu Fotofokusu, byly dlouhodobé fotoseriály, kterým se věnuji již mnoho let, nicméně zatím jsem neměl možnost (a především čas a volné ruce) je všechny dotáhnout ke zdárnému konci. Témat i nápadů je dost, s realizací už to mnohdy skřípe.
Dalším důvodem pro spuštění Fotofokus webu byl prostý fakt, že jsem zkrátka chtěl mít všechny důležité, přesné a relevantní informace na jednom místě, pěkně přehledně a pohromadě. Nekonečným filtrováním zkreslených, nepravdivých ba zcela mylných informací na všemožných webech jsem totiž neustále a zbytečně přicházel o spoustu drahocenného času. A to už mě nebavilo!
No a do třetice, při psaní pro jiné (solidní) weby, časopisy, noviny a projekty, jsem byl v podstatě vždy víceméně omezen jak daným tématickým rozsahem, tak představami (občas taky trochu též rozmary) tamních majitelů, šéfredaktorů. Velkým problémem na internetu je také rozsah článků! Buďto jsou nehorázně dlouhé (a tím pádem dříve či později nudící, ukecané, vycpané hromadou zbytečné vaty) nebo jsou naopak moc krátké a v podstatě nicneříkající.
Staré dobré přísloví říká: “Když chceš něco pořádně, udělej si to sám!” Tak jsem se jím nechal inspirovat – jako ostatně již mnohokrát v životě! Výsledkem je nový a nezávislý (alespoň se o to budu snažit co to půjde) projekt: Fotofokus.cz
Ať se vám líbí!
Martin Hájek
šéfredaktor
Fotografické služby, kurzy, foto tisk | ACEFOTO
Prodej fotoobrazů a fotografií | AF shop
Osobní stránky | martinhajek.net
Novinář a fotograf
Dotazy a informace: fotofokuscz(zavináč)G-mail