Rozhovor s fotografem: Lubomír Buchta

V rámci naší (nekonečné) série rozhovorů, představujeme dalšího talentovaného (tentokrát reklamního) fotografa Lubomíra Buchtu se sídlem v Brně. Specializuje se na reklamní, produktovou fotografii ale jeho záběr je mnohem širší. Kromě působivých „produktovek“ fotí také portréty či reportáže.

Dle vlastních slov jej fotografie oslovila vlastně již v dětství, prostřednictvím jeho dědečka. „Děda byl zapálený fotograf. Vzpomínám, jak jsem už jako malý kluk neměl rád, když nás fotil.“, dodává k tomu Lubomír. Dnes naopak dědovy klasické snímky obdivuje a netají se tím, že by jednou také rád takto fotografoval. Více se o Lubomírovi dozvíte v následujícím rozhovoru.

  • Dobrý den, Lubomíre. Co pro Vás osobně fotografie znamená a jak jste s ní začínal?

Začínal jsem ještě s klasickou, analogovou fotografií. Měl jsem doma zázemí – děda byl vášnivým fotografem a fotky tehdy vyvolával doma v koupelně. I mě to časem chytlo a bavil mě ten chemický proces vyvolávání fotografií. Pak ale přišla puberta a focení na nějaký čas vystřídaly jiné záliby. Jenže, co se v mládí naučíš… Po letech jsem se k fotce tedy opět vrátil. Začínal jsem asi jako téměř každý – nejprve jsem fotil všechno a postupně zjišťoval, co mě baví.

 

  • Co všechno nabízíte, s jakým typem poptávky se na Vás mohou klienti obrátit? Co pro Vás komerční fotografie jako taková znamená?

Mou doménou je reklamní fotografie, přesněji fotografie produktů: komerční a módní foto. Baví mně nejvíc ten proces vymýšlení – jak prezentovat daný produkt, službu, člověka. Kvalitní produktová fotografie prodává! Proto by ji měl každý věnovat zvláštní důraz a péči. Produktová fotografie je podle mě jedním z nejsilnějších pomocníků reklamy. Stejně tak je stále populárnější virtuální prohlídka do Google Maps.

  • A co volná tvorba nebo další fotografické žánry?

Kromě reklamní fotky se věnuji i jiným žánrům – portrétní fotografii nebo reportáži. Z reportáží preferuji svatební fotografii ale na rozdíl od reklamní fotografie v ní dávám přednost opravdovosti, autenticitě. Nejsem zrovna příznivcem strojených, aranžovaných fotografií. Focení je sice moje práce ale zároveň to pořád dělám s nadšením a vášní, což je podle mě strašně důležité.

  • Co je Vaší největší konkurenční výhodou? Co nabízíte, co jiní fotografové ne?

Spolehlivost, znalosti a zkušenosti. Spolehlivost ve smyslu že když se na něčem domluvíme, tak to platí. Znalostmi je myšleno konstantní vzdělávání v oboru, jak samotného focení, tak třeba post-procesu, možností techniky, atp. Zkušenosti. I když je na vás spoleh a máte znalosti, neznamená to, že umíte udělat dobrou fotku. Tu získáte až praxí. Přestože se výše uvedené, může zdát jako samozřejmost, často tomu tam není.

  • Jak dlouho trvá zpracování a dodání fotografií, včetně selekce, úprav, retuší atd.?

V závislosti na velikosti zakázky. Menší zakázky zpravidla od tří do pěti dnů.

 

  • Máte k dispozici vlastní, vybavený foto ateliér?

Ano. Jsem fotograf z Brna, tudíž i ateliér mám zde.

  • Jakou fotografickou techniku používáte?

Začínal jsem s fotoaparáty a objektivy Canon, ty poté vystřídal Nikon. Aktuálně používám Sony a současně zvažuji přechod na techniku Fujifilm.

 

  • Jakým způsobem Vás mohou zájemci o Vaše fotografické služby kontaktovat?

Buďto telefonicky: +420 770 77 88 00; nebo přes email: lubomir.buchta@gmail.com. Případně vyplňte nezávaznou poptávku u mne na webu: https://lubu.cz/kontakt a já se obratem ozvu. Mé sídlo je na adrese: Mendlovo náměstí, 602 00 Brno ale cestuji po celé České republice. Je to vždy o vzájemné dohodě.

 

Děkuji za rozhovor a přeji mnoho úspěchů

Rozhovor s fotografem: Lubomír Buchta
5 (100%) 4 votes

O Haymar

Fotograf, novinář, muzikant, lektor, psavec a kreativec všeho druhu. Entita mnoha profesí, tak trochu workoholik s velkou dávkou nadšení a minimem talentu (což se ale naučil za ta léta dobře maskovat). Filmový nadšenec a rocker tělem i duší. Milující manžel a otec dvou dětí. web: martinhajek.net
Bookmark the permalink.

Komentujte

avatar

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

  Subscribe  
Upozornit na