Vzdělávací projekt Creative Hub zaujal více než 160 kreativců z oblasti grafiky a marketingu. Odborníci se dozvěděli o možnostech zušlechťování tisku při výrobě obalů, plakátů či vizitek i v řádech jednotek kusů.
Konec nudných tištěných materiálů v České republice. S tímto ambiciózním cílem letos v dubnu odstartoval vzdělávací projekt Creative Hub. Po půl roce svého fungování hlásí první výsledky: Více než 160 zástupců z řad českých grafiků, marketingových oddělení a reklamních agentur se na bezplatných seminářích a workshopech dozvědělo o nových možnostech tištěné a vizuální komunikace. Nově nabyté vědomosti si mohli vzápětí vyzkoušet v praxi při tvorbě vlastních zušlechtěných tiskovin pod vedením odborníků. Ty nejlepší z nich následně vybrala a ocenila odborná porota.
Konica Minolta – tiskové materiály
Pod projektem je podepsaná česká poradenská společnost GRAFIE CZ, odborným garantem je Konica Minolta.
„Skrze bezplatné přednášky a workshopy po celé České republice jsme zájemcům představovali technologie, které nabízejí nové možnosti v povrchové úpravě tiskovin. Následně měli účastníci možnost zpracovat buď vlastní, nebo zadaný projekt, na kterém se naučili připravit tisková data. Zároveň jsme jim předali spoustu informací z praxe,” přiblížil průběh Creative Hubu ředitel GRAFIE CZ Martin Novotný. Zájemci tvořili své projekty pod vedením odborníků z praxe, mezi kterými byli Vladimír Strejček, zakladatel studia DRAWetc., David Kantor, zakladatel studia
Kantors Creative Club, Johana Kratochvílová ze Signatury.cz a Filip Blažek z Designiq.
Součástí Creative Hubu byla také soutěž Surface Touch. V té mohli zájemci svá díla přihlásit do tří kategorií: merkantilní tiskoviny, obaly a publikování. Mezi odevzdanými pracemi se tak například objevily návrhy na obaly knih, dětské vystřihovánky, plakát k filmu nebo třeba bezejmenná vizitka, která měla svým zpracováním zaujmout natolik, že nebylo potřeba uvádět jméno jejího majitele.
„Hodnotili jsme samotný grafický návrh a jeho originalitu a také způsob, jakým se kreativci zhostili technologických možností povrchového zušlechťování. Musím uznat, že úroveň odevzdaných materiálů nás velmi mile překvapila, o to těžší však bylo rozhodnout, kdo si odnese ceny v jednotlivých kategoriích. Nakonec jsme se rozhodli přidat ještě cenu za originalitu,” uvedl člen poroty a obchodní ředitel divize produkčního tisku Konica Minolta Business Solutions Czech Marcel Loreth.
Konica Minolta – tiskové materiály
Slavnostní předání cen proběhlo 26. 9. v pražském Klubu Lávka. První místo v kategorii merkantilních tiskovin si odnesl Tomáš Svoboda za dílo s názvem Mexický holič. Jako nejlepší obal byl vyhodnocen návrh krabičky na hodinky autorky Kristýny Onnalah a kategorii publikování ovládl Vladislav Staněk s dílem Zlatá rybka, který získal také cenu generálního partnera. Cenu za originalitu porota udělila Martině Kurkové Nožičkové za návrh dětské vystřihovánky s názvem Gramla.
„Jsem moc ráda, že jsem se projektu Creative Hub mohla zúčastnit, protože jsem měla minimální povědomí o možnostech zušlechťování. Vždy jsem si myslela, že lakování a zlacení je pro nízkonákladové zakázky finančně nedostupné, takže velmi vítám možnost lakování tisků od pár kusů. Myslím, že díky účasti v projektu začnu zušlechťování tiskovin ve svých návrzích více využívat a nebudu se ho bát svým zákazníkům nabídnout,” doplnila jedna z oceněných Martina Kurková Nožičková (GRAFIE CZ).
Zdroj: Konica Minolta
Pozn. aut.
Měl jsem tu čest, že jsem byl do celého projektu velice úzce zainteresován. Jednak jsem psal pro NGP (Noviny pro grafický průmysl) seriál “Jak na..”, který se týkal právě zušlechťování tiskovin. Také jsem byl na akci přizván jako oficiální fotograf. Bylo to super a už se moc těším na další ročník.
Komentujte