• Dejte o sobě vědět
    Nabízíte foto, video nebo tiskové služby? Oslovte více zákazníků prostřednictvím Fotofokus katalogu zdarma.

    Stačí vyplnit formulář zde.

Libor Rambousek (CEWE): Snažíme se trh evangelizovat

Tentokrát jsem se vypravil na Chodov do proslulé CeWe Color (společnost sdružujíce pod sebou legendární značky Fotolab a Fotostar), jenž je dnes už v podstatě synonymem Fotoknih (CeWe) a to nejen v ČR! Povídali jsem si s Panem Liborem Rambouskem (technický ředitel CeWe Color) a byl to rozhovor nejen zajímavý a motivační ale také velice příjemný… Jsem vždy moc potěšen, když si můžu popovídat s někým, kdo je velkým profíkem svém oboru (v tomto případě vrcholovým manažerem společnosti) – na straně jedné; ale zároveň i obrovským fanouškem a neskrývaným nadšencem – na straně druhé! A Libor Rambousek rozhodně do této kategorie patří!

Co znamená fotografie pro Vás osobně?

Neustále se vyvíjející a hravý produkt – zábavu. Dokument – připomínku příjemných nebo důležitých okamžiků. Záznam událostí, které jisto jistě z paměti po letech nevyvoláme – Emoce, při prohlížení starých fotografií se mi někdy až tají dech. Existuje průzkum, že emoce, která nás ovládne v okamžiku mačkání spouště, časem vyprchává, ale v průměru se po sedmi letech vrací na stejnou úroveň a pak již setrvá. Radostdodavatele i zákazníka z krásného produktu. Fantazie a umění.

Jak jste se vůbec dostal k fotografii (foto knihy, foto obrazy, tisk)?

Na začátku byla radost z cestování a fotografování přátel, rodiny (což přetrvává dodnes). Následovalo studium fyzikální chemie se záměrem fotograficky příbuzné profese. Od r. 1990 start v nově vzniklé společnosti Fotolab, s.r.o. Dnes CeWe Color, a.s. (Fotolab zůstal obchodní značkou), leader na českém trhu v segmentu fotoknih.

Jaké služby, produkty a formáty nabízíte?

Od klasické fotografie (chemický proces – formát 10cm až 50cm / šíře), přes zmíněné fotoknihy – od malých formátů (tzv. do kabelky) až po reprezentativní 30 x 45 cm – XXL (vše v luxusních deskách na vysoce lesklém papíru). Dále foto obrazy – plátna a fotografie popř. v dřevěném rámu až do formátu 90×170 cm; až po textilní a keramické fotodárky (potisk hrnků ap.).

Co tiskové a fotografické technologie a materiály?

Fujifilm fotografický pro klasickou fotografii (chemický proces), na který kopírujeme švýcarskou technologiíi Imaging Solutions CYRA. Fotoknihy realizujeme na křídový papír 200 g/m3, technologií digitálního tisku Hewlett Packard Indigo. V poslední době se zabýváme též komerčními tiskovými výrobky nestandardních formátů a UV tiskem na rolované a deskové materiály (Fujifilm Acuity LED 1600).

Který Váš produkt je v současné době nejpopulárnější?

Jednoznačně se jedná o CEWE FOTOKNIHU.

Hlavní rozdíl na poli tisku fotografií dnes a před 10 lety?

V možnostech zákazníka. Dříve klient po vyfotografování kinofilmu spěchal do sběrny zpracovatele a pak napjatě čekal na výsledek. Tehdy se masově užíval formát 9×13 cm. Dnes? Jak fotoaparáty, tak i tiskové technologie (a SW řešení) urazily obrovský kus cesty. Zákazník může mít naprostou kontrolu nad výsledkem, může si vybírat z nepřeberného množství formátů, materiálů i adjustací. Vždy, když přijdu do našeho tiskového sálu, žasnu, jak naši zákazníci „zrajou“ – Obrazy na plátnech, rámované obrazy, fotoknihy, profesionálně poskládané cestopisy s nádhernými fotografiemi, mapami, komentáři nebo rodinné biografie.

Na trhu působí mnoho poskytovatelů tisku. Někteří „to hrnou“ nízkou cenou, jiní širokou nabídkou produktů, další individuálním přístupem. Co je Vaše přidaná hodnota?

Kompletní nabídka služeb – prodejem foto techniky počínaje a širokým spektrem tiskových a fotografických produktů konče. Jen v ČR máme přes 50 vlastníchobchodů a provozujeme online systém objednávek (zákazník nemusí nikam chodit). Zpracujeme jak malé fotografie 10 x 15cm, tak i desku 1,5 x 3 m! Zároveň jsme jediným dodavatelem XL a XXL fotoknih s vysokým leskem na českém trhu.

Jak vnímáte celkově stav digitální fotografie v ČR?

Český hobby fotograf je pokrokový a při chuti, ve střední a východní Evropě tak v tomto směru vyčníváme . Problém spočívá v tom, že své snímky často archivuje pouze elektronicky. Vlastně jsem si právě uvědomil, kolik zážitků a příhod jsem letos nafotil a zatím je jen hromadím na disku (inu, kovářova kobyla chodí bosa). Po letech praxe jsem zvolil strategii, kdy vyberu vždy nejlepší fotky z každé akce a vložím je na stránky naší CEWE FOTOKNIHY se stručnými komentáři. Bez tohoto „památníčku“ už nejsem schopný rozeznat, co bylo před třemi a více lety. A vím, že v tom nejsem sám. Ukládání fotek na disk mne znervózňuje, protože je to „studna zapomnění“. Snažíme se trh „evangelizovat“. Fotografie patří „na papír“ – ať už ve formě snímku do rodinného alba, jako součást Fotoknihy nebo obraz na plátně, popř. rámovaný obraz …

Děkuji za rozhovor
Martin Hájek

Rozhovor vyšel v tištěné verzi v odborném polygrafickém 14-deníku:
Noviny pro grafický průmysl (NGP)
Vydavatel: GRAFIE CZ

Libor Rambousek (CEWE): Snažíme se trh evangelizovat
Ohodnoťte článek

O HiMar

Fotograf, novinář, muzikant, lektor, psavec a kreativec všeho druhu. Entita mnoha profesí, tak trochu workoholik s velkou dávkou nadšení a minimem talentu (což se ale naučil za ta léta dobře maskovat). Filmový nadšenec a rocker tělem i duší. Milující manžel a otec dvou dětí. www.martinhajek.net www.acefoto.eu
Bookmark the permalink.

Komentujte

avatar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Upozornit na