Sigma CINE objektivy: něco pro filmaře

Společnost SIGMA uvedla vloni nové produktové řady objektivů Art a Sport. Vyznačují se špičkovým výstupem i vlastnostmi. Naštěstí tento výrobce nezapomíná ani na kameramany a pro ně na jaře tohoto roku představil nově skvělé filmové objektivy řady CINE. V rámci svého působení v MEGAPIXELu jsem měl možnost vyzkoušet si na chvíli (doslova) dvojici skel SIGMA CINE 18-35mm T/2.0 a 50-100mm T/2.0.

SIGMA CINE objektivy

Nabídka je na trhu samozřejmě mnohem širší – záleží na určení a použití. Některá skla jsou určena pro systém APS-C/Super 35mm, další pro plnoformátové (full-frame, FX) senzory. Pro APS-C, Super 35mm fotoaparáty a kamery je určena řada High Speed Zoom Line, kam právě patří jak širokoúhlá Sigma CINE 18-35mm T/2.0 tak i telezoom Sigma CINE 50-100mm T/2.0. Oba dva modely vychází z variant se světelností f/1.8 pro fotoaparáty a k dispozici jsou s bajonety PL, Canon EF a Sony E.

Popis objektivů

Jsou to světelná skla, lišící se vlastně jen ohnisky a tím pádem úhlem záběru. Zatímco širokoúhlejší typ je určen spíše na celky (18-35mm), druhý objektiv se uplatní na portréty a celkově spíše detaily (50-100mm). Širokáč je dlouhý 130mm a váží 1 445g, nejmenší zaostřovací vzdálenost je 28 cm. Delší sklo má délku 175mm při hmotnosti 1 885g a s minimální zaostřitelnou vzdáleností 95 cm. Clona nabízí v obou případech skvělou světelnost F2.0 v celém rozsahu, maximální clonové číslo je F16. Oba objektivy mají 9-lamelovou clonu, průměr přední čočky 82mm, jejich tělo je celokovové a utěsněné proti prachu i vodě.

Jaké byly mé dojmy

Jde o výjimečně robustní skla, obrovská a relativně hodně těžká. Vzhledem k jejich konstrukci, použití ale i světelnosti se není ani moc čemu divit. Práce s objektivy je zážitek. Obě skla jsou samozřejmě plně manuální. Clonu, zoom a ostření ovládá trojice masívních prstenců. Jejich chod je perfektně plynulý a tichý. Skvěle se drží a jsou zde rozšířené možnosti použití přídavných rigů. Bajonety objektivů disponují kontakty, takže objektivy komunikují s tělem fotoaparátu, na něž je nasadíte. Kresba, barevné podání a ostrost jsou perfektní. Už na první pohled je výrazný rozdíl v ostrosti mezi Sigma CINE objektivy a standardním DSLR objektivem. Není divu, neboť Sigma CINE disponuje obrovským rozlišením a kresbou, připravenou pro budoucí digitální video/filmové technologie 6K až 8K. Také na optické vady zde můžete zapomenout, Nové Sigmy CINE v podstatě vůbec neaberují (chromatická aberace = 0), nevinětují (tmavnutí rohů) a celá optická soustava je defakto plně imunní proti reflexím v protisvětle.

 

Sigma CINE objektivy: něco pro filmaře
Ohodnoťte článek

O HiMar

Fotograf, novinář, muzikant, lektor, psavec a kreativec všeho druhu. Entita mnoha profesí, tak trochu workoholik s velkou dávkou nadšení a minimem talentu (což se ale naučil za ta léta dobře maskovat). Filmový nadšenec a rocker tělem i duší. Milující manžel a otec dvou dětí. www.martinhajek.net www.acefoto.eu
Bookmark the permalink.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *